۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۷۵۱
حجت الاسلام عموزاد تشریح کرد؛

فعالیت های فرهنگی امامزاده سید علی قم | توزیع روزانه 9 هزار غذادر ماه رمضان

فعالیت های فرهنگی امامزاده سید علی قم | توزیع روزانه 9 هزار غذادر ماه رمضان
معاون فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم در تشریح برنامه های فرهنگی این امام زاده در ماه رمضان از توزیع 9 هزار افطاری در هر روز و ویژه برنامه خانواده شهدای مدافع حرم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری تشریح فعالیت های معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) قم در ماه مبارک رمضان امروز در دفتر مدیریت این امامزاده برگزار شد.

حجت الاسلام یاسر عموزاد معاون فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم در این نشست اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال برنامه های جدیدی در بقاع متبرکه برگزار شد؛ از جمله این که در ماه شعبان هیأت اندیشه ورز این امام زاده برنامه ریزی خود را شروع کرد و اوایل همان ماه برنامه ریزی یک ماه انجام شد که این مسأله برای اولین بار اتفاق افتاد.

وی افزود: جلسات متعددی داشتیم و بنا به نیازهای منطقه ای و فرهنگی چند هدف مدنظر قرار گرفت، اول آن فرمایش امام راحل بود که مردم باید در کنار بقاع متبرکه با آرامش زندگی کنند و همچنین رهبر معظم انقلاب که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

حجت الاسلام عموزاد با بیان این که در بخش برنامه های فرهنگی بعد از نماز صبح مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی برگزار می شود، گفت: ما از قاریان ممتاز و حافظان قرآن کریم در این بحث استفاده می‌ کنیم که در کمتر از چهل دقیقه قرائت یک جزء قرآن انجام می‌ شود.

وی با بیان این که برنامه ریزی های خوبی هم برای افطاری داشتیم،  خاطرنشان کرد: از جمله این که محله های اطراف را شناسایی کردیم و به نیازمندان و افرادی که در اطراف امام زاده زندگی می کنند هر روز فیش های غذای افطاری گرم داده می شود.

معاون فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم بیان داشت: هر روز نزدیک به 4000 نفر در این امام زاده از افطاری بهره مند می شود که این تعداد افرادی هستند که با فیش دارند ولی برای بیش از 5000 نفر نیز افطاری ساده در نظر گرفته شده است که در مجموع بالای 9000 نفر در هر روز می شود.

وی ادامه داد: هر شب از ساعت 11 شب تا 1:30 بامداد برنامه شبانگاهی با دعای افتتاح آغاز می‌ شود و برای این برنامه همچنین بحث زیارت حضرت ابوالفضل(ع)، تفسیر موضوعی قرآن و مناجات شبانه نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان چند برنامه شاخص داشتیم، روز اول مبارک رمضان جشن روزه اولی ها را داشتیم که هم برای دختران و هم پسران به صورت جداگانه برگزار شد و در روز سوم مبارک رمضان با حضور آقای شاکرنژاد برنامه ویژه قرآنی برگزار کردیم.

حجت الاسلام عموزاد با بیان این که برای خانواده های شهدای فاطمیون و زیبنبیون نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است، گفت: تمام هزینه ها از محل امام زاده پرداخت می‌ شود ولی غذاهای افطاری همگی کمک های مردمی و بانیان خیر است، چراکه طبق دستور رییس سازمان اوقاف، بقاع متبرکه موظف هستند که برای افطاری از بانی های مردمی استفاده کنند.

معاون فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم خاطرنشان کرد: قبل از نماز ظهر و عصر برنامه بیان احکام داریم و بعد از نماز ظهر و عصر نیز جلسه سخنرانی با موضوع تفسیر ادعیه ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی بیان داشت: قشرهای مختلفی به امام زاده دعوت شده اند، تلاش داریم از کل اهالی محل در طول ماه مبارک رمضان دعوت کنیم به همین جهت فیش های افطاری درب منازل برده می‌ شود و بیشترین چیزی که به چشم می‌ آید خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

وی با بیان این که این امام زاده مجری طرح افق در استان هست ، گفت: این امام زاده در این طرح بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت های خود را آغاز می‌ کنند، در این طرح تلاش داریم از ظرفیت بانیان استفاده کنیم آنها را در ماه رمضان سر سفره بیاوریم تا جامعه هدف را ببینند و و مردم مستضعف را شناسایی کرده ایم و از طریق بانیانی که پایشان به این جا باز شده مشکلات مردم را در آینده حل کنیم.

حجت الاسلام عموزاد با بیان این که اداره اوقاف در آزادی زندانیان نیز فعال بوده است، گفت: سازمان اوقاف امسال هم این برنامه را دارد و در محل خیرات و مبرات خیلی از افراد برای جهیزیه و مشکلات دیگر نیز مراجعه می‌ کنند، به علاوه این که بخش عمده ای از مشکلات مردم روحی، روانی و خانوادگی است و ما در این زمینه ها نیز کارهای جدی انجام داده و می دهیم./1330/ج

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات